اخبار اقتصادی

اخبار اقتصادی ایران و جهان

اخبار اقتصادی

اخبار اقتصادی ایران و جهان

شبکه خبر هک شد + جزییات

در حالی که مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر در حال پخش بود در میانه سخنرانی رئیس‌جمهور برای لحظاتی شبکه خبر هک شد.

به گزارش شهر بورس، در حالی که مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر در حال پخش بود در میانه سخنرانی رئیس‌جمهور برای لحظاتی شبکه خبر هک شد.

آنچه در پخش سخنرانی زنده رییسی رخ داده ، هک پخش مستقیم این رویداد از شبکه اینترنتی تلوبیون بوده است که به مدت 19 ثانیه رخ داده است. پیشتر هم در طول 18 ماه گذشته چندباری تلویزیون و تلویزیون اینترنتی تلوبیون هک شده بود.

برخی منابع می‌گویند برنامه زنده تلویزیون بدون اختلال پخش شد و تنها سایت تلوبیون برای لحظاتی دچار اختلال در پخش شد و این اتفاق ارتباطی به پخش زنده تلویزیونی نداشته است.

هنوز هیچ مقام رسمی از صداوسیما در مورد این اتفاق اظهارنظر نکرده‌اند و جزییات بیشتری از این اتفاق نیز منتشر نشده است.

عرضه 3 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پاکان پلاستکار

عرضه 3 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پاکان پلاستکار از طریق بورس اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد.
 با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، عرضه 3 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه شرکت پاکان پلاستکار (سهامی خاص) از طریق بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه 8 بهمن ماه 1401 در نماد “صپاک511” پذیره نویسی شد.
صکوک مرابحه شرکت پاکان پلاستکار به ارزش 3 هزار میلیارد ریال به منظور تامین سرمایه در گردش جهت خرید بخشی از مواد اولیه مورد نیاز از طریق بورس اوراق بهادار تهران پذیره نویسی شد .
متعهد پذیره ­نویسی و بازارگردانی این اوراق بر عهده شرکت تأمین سرمایه تمدن (سهامی عام) می­ باشد و عاملیت فروش آن نیز از طریق کارگزاری تأمین سرمایه تمدن (سهامی خاص) صورت گرفته است. هم­چنین بازپرداخت اصل و فرع این اوراق از طریق توثیق پرتفویی متشکل از سهام شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو(سهامی عام) و شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیاتک(سهامی عام) ضمانت شده است.
این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می‌گردد.

منبع:شهر بورس

جزئیات آپارتمان های 100 متری غرب تهران

غرب تهران یکی از مناطق محبوب و مورد توجه سرمایه‌داران است، در این گزارش به جزئیات آپارتمان های 100 متری در غرب تهران پراخته شده است.
غرب تهران یکی از مناطق محبوب و مورد توجه سرمایه‌داران است و با توجه به دسترسی خوب این منطقه به ناوگان حمل و نقل عمومی، بیمارستان، اماکن تفریحی و . . . قیمت منازل این منطقه روز به روز درحال افزایش هستند. در این گزارش به جزئیات آپارتمان های 100 متری در غرب تهران پرداخته‌ایم تا شما را در خرید و یا سرمایه‌گذاری بهتر راهنمایی کنیم.
طرشت از گذشته تا به امروز از مناطق خوش آب ‌و‌ هوا و سرسبز غرب تهران به شمار می رود. این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران و ناحیه ۵ قرار گرفته است.
از خیابان‌های مهم برای خرید آپارتمان در طرشت می‌توان به خیابان صالحی، خیابان اکبری، خیابان تیموری، خیابان آزادی و… اشاره کرد. همچنین طرشت از شرق به دریان نو و از غرب به شهرک آپادانا محدود می شود. آپارتمانی نوساز در این محله با متراژ ۹۸ متر و ۲ اتاق خواب ارزشی بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان دارد.
واحد آپارتمان دیگری در محله سعادت‌ آباد با متراژ ۹۶ متر و ۲ اتاق خواب درحالی که ۱۲ سال از ساخت آن گذشته باشد قیمتی معادل ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دارد.
اگر قصد خرید واحد آپارتمانی نوساز در محدوده صادقیه دارید، می توانید واحدی ۲ خوابه با متراژ ۱۰۰ متر را با بودجه‌ای معادل ۹ میلیارد تومان خریداری کنید.
آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری در محله باغ‌فیض با سنی حدود ۳ سال و ۲ اتاق خواب در روز های گذشته معادل ۷ میلیارد تومان معامله شده است.
واحد آپارتمان دیگری در محله ستارخان با متراژ ۱۰۰ متر درحالی که ۵ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ اتاق خواب نیز داشته باشد، قیمتی معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد.
واحد آپارتمانی ۶ ساله در پونک با متراژ ۱۰۰ متر و ۲ اتاق خواب، در روز های گذشته معادل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
همچنین اگر قصد خرید واحدی نوساز در محله پونک را دارید، می توانید آپارتمانی ۲ خوابه با متراژ ۹۵ متر را با سرمایه‌ای معادل ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.
برای خرید آپارتمانی ۹۰ متری در محله گیشا(کوی‌نصر) درحالی که ۱۱ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ اتاق خواب نیز داشته باشد به بودجه‌ای معادل ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان احتیاج دارید.
جزئیات آپارتمان های 100 متری غرب تهران
توجه داشته‌ باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و… متفاوت خواهد بود.

منبع: شهر بورس

تعرفه واردات خودرو اعلام شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، تعرفه واردات خودرو به کشور مشخص شد و کار گروه اقتصادی واردات خودرو جزئیات تعرفه های جدید را در وزارت صمت مشخص کردند.

تعرفه های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسید و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی‌الحساب بین شش تا ۳۱ درصد محاسبه شود. بر اساس این مصوبه واردات اصلی خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰۰ سی سی است و در موارد خاص در صورت واردات خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی سی، خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی و… تعرفه ها بر اساس قوانین کتاب مقررات سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

در جدول‌های زیر تعرفه واردات خودرو در دو گروه خودرویی کمتر از ۱۰ هزار یورو و بالاتر از ۱۰ هزار یورو تعیین شده است. همچنین جزئیات تعرفه و سود بازرگانی واردات خودرو، بر اساس حجم موتور مشخص گردیده است. در جدول های زیر از عبارت “فوب” (FOB) استفاده شده که به معنی قیمت خالص کالا در کشور مبدا بدون محاسبه هزینه‌های باربری، عوارض داخلی کشور مبدا، بیمه داخلی و سود واسطه‌هاست.

تعرفه واردات خودرو اعلام شد
خودروهای وارداتی با چه قیمتی به دست مردم می‌رسند؟

کارشناسان معتقدند که با توجه به هزینه‌های حمل‌ونقل، تعرفه، سود بازرگانی و… قیمت خودروها پایین نخواهد بود.

در این زمینه، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، گفت: خودروهای تولید کشور در بازار آزاد با سه برابر قیمت به فروش می‌رسد، حال خودرویی که قرار است وارد شود و 20 هزار دلار قیمت داشته باشد، با هزینه‌های حمل و نقل، تعرفه، سود واردکننده و احتساب دلار 40 هزار تومانی نیز کمتر از سه میلیارد تومان به دست مردم نمی‌رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر عرضه خودروهای وارداتی به بورس کالا مانند عرضه خودروهای تولید داخل قطره‌چکانی باشد، با قیمتی باورنکردنی به فروش می‌رسند. برای مثال، خودرویی مانند دیگنیتی که 930 میلیون تومان قیمت داشت در بورس کالا با قیمت دو میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. حال تصور کنید که خودروهای وارداتی که بازار مدت‌هاست منتظر آن‌هاست و متقاضی زیادی برای آن‌ها وجود دارد با چه قیمتی در بورس کالا عرضه می‌شود؟

جعفری افزود: با روشی که وزارت صمت برای عرضه خودروها در واردات خودرو پیش گرفته است، خودروها با قیمت بالاتری به دست مشتریان می‌رسد. در بحث فروش خودروهای تولید داخل، سود به جیب خودروسازان می‌رود. اما در عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، سود به جیب دولت می‌رود. در نتیجه انتظار می‌رود که خودروهای وارداتی با قیمت بالاتری به دست مشتری‌ها برسد.

درخشش تامین سرمایه تمدن در میان 500 شرکت برتر کشور

طبق رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور تامین سرمایه تمدن از لحاظ میزان فروش در میان 500شرکت برتر کشور قرارگرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، سازمان مدیریت صنعتی برای بیست و پنجمین سال متوالی، شرکت‌های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را طی “همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران” معرفی کرد که تامین سرمایه تمدن با فروش 13.535.5 میلیارد ریالی در سال 1400 توانست از لحاظ میزان فروش در میان 500شرکت برتر کشور قرار گیردو جایگاه پنجم را ازلحاظ شاخص فروش در میان گروه واسطه گری های مالی کشور بدست آورد .

بررسی عملکرد تامین سرمایه تمدن طی سال مالی منتهی به 30آذر ماه 1401 نیزنشان می دهد که میزان دارایی تحت تملک شرکت با رشد 30درصدی نسبت به سال مالی 30آذرماه 1400 به بیش از 75هزار میلیارد تومان رسیده است.

« تمدن » به‌عنوان یکی از مجموعه های بزرگ در صنعت تامین مالی کشور طی سال جاری نیز با تلاش مدیریت و همت کارکنان نقش به سزایی در تامین مالی بنگاه های تولیدی ، صنعتی و دانش بنیان داشته است .